Sunday, May 2, 2010

aku mula sendiri

ntahla..cite ni cam sedih la pulak...cite ni pun menandakan yg aku mmg da 99% kehilangan lelaki impian aku...seorg lelaki yg menyebabkan aku bejaya dlm idupku n aku memilih destinasi gedung ilmu yg sama dgnnya..betullah kate2 org..klu da xde jodoh...usaha sapa ke bulan pun...mmg xkan dpt pape..n benda mmg tejadi pd aku..mengenali die dgn penuh kebahagiaan xsapa 3 bulan..tp mengenali die dgn penuh air mata lebih 3 tahun.kdg2 aku jd cam org yg menyalahkan takdir je....nauzubillah..selalu menyalahkan takdir dgn kata2 "kalau"...nauzubillah..p nk wat camne, aku pun manusia biasa..mcm aku cakap kat kwn aku..atiku bukan seperti ati nabi Muhammad (S.A.W) yg dicucikan ngan air zam2..tp atiku hnye dibersihkan ngan air biasa..tp sebenarnye..semua2 keje Tuhan....org ckp Kun Fa Ya Kun..maka jd la ia...jd..skrg.aku terima seadanya dgn redo..aku pun dah dapat time kenyataan yg die bukan lg sahabatku..ntahla..aku pun xpaham ngan dri sndri..aku ckp aku x cinte kat die..p aku jus syg je kat die..p ble pandangan org luor yg melihat..diorg ckp..aku sbenarnye mmg da angau ngan budak2...hehe..aku pun rase pendapat diorg lg betul kot..hehe..p xpe..yg ptg aku da xnnangis sbb xdpt die..hehe..
p smlm..aku betul2 sedih..aku rase cam nk nangis je ble tgok fmly faezan dtg amik die kat restu..hm..maksud plg nyata...faezzzan mmg da meninggalkan aku besama rakan2 yg lain..saba...kema.shada..put..ani...na...semua org yg aku syg yg selama ni backup aku ble time aku perlukan bantuan seorg teman yg aku panggil 'sahabat' telah pergi meninggalkanku..mcm mana ngan kehidupan aku sem depan...besenye..ari2 first aku masuk sem baru,...aku akan p menginap kat hostel sab dulu..p sem depan..diorg da xde..tggu konvo je...la..sedihnye hati...p mmg sedih sgt time faezan memeluk aku..org petama dicapainye dlm ramai2 kwn2 nye adalah aku..sempat die membisikkan sesuatu di telingaku...sungguh..aku betul2 teharu..die kwn dunia akiratku..aku syg giler kat die...wpun dulu aku tidak penah tedetik pun dlm atiku untuk besahabat sebegini bik dgnnya...tp kuasa Tuhan yg menentukan segalanya...air mata mula bergelinang time2..tp selamat aku dpt cover dpn rakan2 n faezn..s..diorg xnampakla..aku ni nampak je keras..p klu da stat tetitis air mata...mmg semua org akan simpati..klu sedih2...mmg leh wat org lain nangis jugakla...p xpela..aku doakan yg tebaik utk diorg..idup aku di sini mesti diteruskan juga..xpela...pemergian mereka membawa sekali satu harapan yg paling berharge dlm diriku yg mmg xkan aku miliki....FENDI pergi bersama sahabat-sahabatku meninggalkan aku seorg diri dlm mengejar impian driku..nasib bikla impianku utk datang menuntut ilmu di sini ada 2..satunye..tentula korg da tau kn..p yg satu lg..utk jd seorg guru yg bik..nasib bikla ada 2 matlamat..mmgla matlamat utama aku hnye utk dapatkan fendi..tp matlamat kedua sbg pelan B mesti ada..manalah tau kot2 plan A xbejya..hehe...klu xda plan B, abisla aku..aku ni jenis yg mind set ckit..klu da otak set cam2..da susahla aku nk ubah..aku doakan yg tebaik utk mereka semua...insyaAllah..

1 comment:

RaHmAhAkAR... said...

insyallah..semuanya di tangan tuhan..aku n ayu kan ada...
insyallah kita sama2 harungi nya ke..