Friday, July 23, 2010

bajet end of 2010

salam..story ckit sal nk jd kaye ni...
em...stat je cuti sem 6 b4 masuk final year, aku stat keje kilang ngan member aku...yati namanye..mmg kwn yg baguslah..dia pun da tau kelemahan aku..klu mandi satu jam plg cepat..so..tiap2 ari aku bgun kul 4.30 pg utk p keje..diorg bangun kul 5.30...haha..kilang yg aku keje ni namanye kilang WD....or WESTERN DIGITAL....gila ckit kilang ni sbb kiteorg kene pakai jam suit...ala2 anngkasawan..dr top 2 botom...of cos totally in jam suit...rase nk pgsan je ble pakai baju2...susah nk benafas....p xpela..watever,...i wil try my bes 2 achiev my end of 2010's goal..will try my bes 2 set up rm 5 K....wen i tinkin abot that goal now, i believ that my goal wil achiev it result...insyaAllah...
sem ni..aku mmg xplan nk study hard n smart..p stil keep in touch wiz my fren 2 balance my new carier n study..haha...so funy thing....but tbere r a lot of fantastic matters hapen in my life now...insyaAllah is going beter if Allah blessing me...hm...BANCI....ni aku punye keje baru stat 28 jun to 22 ogos 2010..aku da count da byk mana gaji aku bakal dapat..dlm rm 2K ke atas...campur bisnes yg aku bakal wat ngan ayah aku..insyaAllah myb aku leh dapat 1K...so..skrg aku dah ade 3 K..campur ngan duit raya..bese aku dapat nk cecah rm 1K..p aku jus sasar rm 700 je..mybe ada benda luar dugaan lak nti..maklumlah..taun ni najib ckp taun bejimat cermat...so..redo jela...pahtu aku nk simpan kpm dlm rm 300..so..aku skrg dlm tgn ade rm 4K...jus rm 1K aje lg...syoknye...aku da xsabo nk tgu time da capai rm 5K....xpe...ther is stil has time 2 ketchup rm 1k in 4 month later...haha...insyaAllah...
now..cite sal end of 2010's goal da nk capai misi...so aku xyah duk pening kepala pikir lg..sebenarnye klu nk kire..aku mmg da capai goal rm 5k tu..p xpela...thatz all..yg ptg tinggal rm 1 K je lg...
ni cite sal duit yg bakal melayan la pulak..p xganggu duit yg aku nk kumpul tulah..ni sal duit kpm yg bakal melayan..haha...laawak2..besela..duit kerajaan..pesalahnye berbelanja tanpa pikir pape...haha..hm..aku dpt dlm rm 35oo je sem ni sbb aku de pinjam duit ngan usm..saje mengatal nk rase camne jd peminjam jangka pendek usm..p plg tepat..aku jus nk uji setakat mane bik ati n peka usm ni pada die punye studen..hm..prihatin jugakla sbb bg pinjam pd org yg memerlukan...haha..tanks usm...ok//lets start to counting now..hehe..ok dr 3500...aku bakal gune utk lesen (rm1K)..so..tingal lg 2500...aku bakal guna rm500 utk salon...so tinggal lg rm 2000...aku bakal beli brg utk aku n family..plus bg duit ckit2 pd org yg memerlukan...jd aku spen 1000...so...aku jus tinggal rm 1000 je lg utk 4 bln ni...p xpe...ade 4 bulan.try imagin klu aku jus belanje rm 10 setiap ari...jap..aku nk kire sat pakai calculator...myb cukup ko...p klu xckup pun..aku tepakse la gune duit dr bank lain...p mmg betul...aku mmg kene set up plan utk taun 2011...biar susah2 dlu...nti kemudian senang ckit...taun depan aku da abis study kat usm..so..mmg perlukan duit utk jaminan mase depan..even aku bakl jd penganggur terhormat pun..aku akanb rase lega klu duit sendri ade..xpernah lg duot dlm bank aku kurg dr rm 1k...p taun ni..mmg aku kehabisan duit..p xpe...duit2 bukannye aku gune utk benda bukan2 pun..p aku melabur dlm public matual..nasib bik aku untung..dr seribu lebih..aku dpt pulangan 2 ribu lebih..p sygla sbb aku tegesa2 keluarkan duit2..patutnye biar je kat dlm pelaburan2....p rasenye..aku nk wat masuk balik kot rm 5K dlm pelaburan2...pahtu...amik untung bln 12 tau depan..dividen die tinggi..pak cik aku yg ajar aku masuk....klu lg byk duit wat masuk..lg cepat betambah duit2..p syarat jgn wat keluar b4 setahun..bg matang dlu akaun2...yup..mmg aku akan wajibkan dri aku masuk balik dlm public matual..bru de jaminan mase depan ckit..klu duit ade dlm buku bank n kad bank...jwpnnye abisla..xtahan godaan aku ni..biar duit duk jauh...lg susah nk amik lg bagus...jimat ckit..haha...
em..pah abis banci..ingat nk p cari keje lain..p xtau lg la keje pe...
em...ni cite lain lak..kwn baik aku dr ukm datang usm amik master..bahagianye ble da org yg kite kenal ade di sisi kite..p syg seribu kali syg..da 3minggu die kat cni...p xpenah jupe pun sbb aku busy ngan banci...p xpe..nexwik mesti jupe,,da xsabo nk jupe member bik ni....haha..insyaAllah..

No comments: