Sunday, August 29, 2010

arini rase cam sedih la pulak ble tetibe tgok gambo kawin kawan sekolah...mule2 xkenal sgt ble tgok gambo budak ppuan2..p ble da tgok lama, bru cam....xsangke die da kawin...mmgla ramai da kawan2 sekolah aku yg da mendirikan masjid..p budak2 cam slow ckit, p stil leh kawin ngan bahagia gak...em...awat la tetibe duk jeles sal org pulak ni...p 2 la...smtimes mmg rase sedih klu duk pikir sal kawin ni....camnelah time aku kawin nti (2pun klu de jodohlah)...aku gerenti mesti aku menangis teresak2...dah la byk prob dalaman...xsangke de juga org yg sudi menerima diri ini...(ayat sedih la pulak..huhu)..tp mmg betullah...sapalah lelaki yg malang sgt 2 sapa sangup terima aku jd bini die..mmg daya ketahanan lelaki2 tinggi la..susah tau nak deal ngan ppuan cam aku..nampak slow n spotin..p ego mmg highest...mmg da nampak ciri2 ppuan yg bakal jd andartu (nauzubillah)..p 2 la...klu nk dipikir balik..mmg dapat rase...aku mmg lambat kawin...byk sgt benda dlm dunia ni nk dipikirkan selain kawin..study pn xabis lg...keje pun xde lg...klu nak kawin pakai tangkap muat..anytime pun boleh..p klu boleh, aku mmg nk cari yg leh jamin mase depan n de agama...org ckp..xyahla bercita2 nak kawin ngan ustaz sapa xukur baju kat badan sendri..cukuplah lelaki2 dapat jd iman kepada keluarganya...tp..duit pun ptg juga..zaman skrg bukan cam dulu..klu lelaki beragama pun, p malas keje..xboleh gak..xkan ppuan nk tanggung lelaki..setakat 2,3 bulan, leh sabor lg..p sapa 2,3 taun..bye2 lah jawabnye..watpe kawin ngan lelaki yg menyusahkan kite...org cakap...ppuan klu kawin..mesti nk bahagia, bukannya beban...eei..awatlah aku ni panas sgt orgnye..aku rase la kan..aku mmg xde ciri2 ppuan yg baik..andai kate la klu aku kawin suatu hari nti, pahtu dapat suami yg menyusahkan idup..mmg cepatlah aku mtk "cerai"..thatz y la aku takut sgt nk kawin..org lain leh jd istri solehah, tp klu aku kawin, "mampukah aku jd wanita n istri yg solehah n ibu yg baik kepada anak2 ku"...Ya Allah, jauhkanlah aku dr melakukan sesuatu yg plg dibencimu itu..
hmm..2 cerita sal bab aku klu kawin..lum lg fmly aku...macam mana ngan mak n ayah aku..mesti diorg sedih kan...aku dapat rase yg ayah aku akan nagis wpun bukan depan aku..mak aku pun sama..p plg ptg..aku sgt takut klu aku menangis di saat akad nikahku....mampukah aku menahan titisan2 mutiara dr menitis deras dr kelopak mataku....mungkin skrg aku dpt menahannya...tp di kala itu, aku mohon kekuatan dr Yang Maha Esa, jauhkanlah titisan2 mutiara itu gugur dr mataku agar make up ku tidak hancus..haha..tp...bab kate kwn aku: "kakak aku yg sulong dlu kawin, mase kawin die nangis, padahal die plg 'keras' dlm keluarga"...jd, aku pn dapat rse benda yg sama..klu aku xnangis time akad nikah, aku gerenti, aku mesti nangis depan suamiku dlm bilik..huhu....malunye..mcm mane ni klu xnak nangis klu kawin..ke xyah kawin..hehe...p xpela..watever..p aku pun xnak la kawin lambat sgt...nenek ngan datuk aku pn umur pjg lagi leni..so, aku nk jugaklah bg diorg merasa nasi minyak cucu sulong diorg ni..kebetulan umah nenek aku da wat umah baru..so...fmly kiteorg selalu ckp " ble la rumah baru ni nak merasa majlis makan nasi minyak"...kate2 diorg 2 mmg dituju kat aku...hahahahaha....takutnye....susah tul klu jd org petama ni....anak petama, cucu pertama, semua pertama....so..aku pun mmg kene jd org petama la kawin dlm fmly kteorg bg generasi alaf 2000...hehe..p 2 la..klu de jodoh xke mana...p lelaki idaman aku dah xde...susah tul nk cari pengganti drinya..4 tahun di USM, hatiku masih tidak berubah..kuat betul penangan si dia...klu lah die jodohku suatu hari nti..akanku bersyukur ke hadrat illahi..tp..aku tau..die semakin jauh dr ku..............................:(

No comments: